دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی آیا امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد؟
سرخط خبرها

شک درباره قدمت دریاچه بزنگان نادرست است

  • کد خبر: ۱۷۱۶۲۶
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
شک درباره قدمت دریاچه بزنگان نادرست است
باستان‌شناس با سابقه خراسانی، تشکیک در قدمت دریاچه بزنگان را کاری نادرست خواند و گفت که شواهد و آثاری درا طراف دریاچه بزنگان هست که  قدمت صدها و هزاران و شاید میلیون‌ها ساله این اثر طبیعی را نشان می‌دهد.

غلامعلی لباف خانیکی در گفتگو با شهرآرانیوز تاکید کرد که فسیل‌های فراوانی در اطراف دریاچه یافت شده که از منظر زمین شناسان، به دوره سوم و چهارم زمین شناسی باز می‌گردد. این باستان‌شناس افزود: دریاچه بزنگان یک عارضه طبیعی است که در طول زمان هم از روان‌آب‌های بیرونی و هم از جوشش چشمه‌های کف دریاچه تغذیه می‌کرده است.

وی در بر شمردن دیگر نشانه‌های قدمت دریاچه بزنگان، از غار بزنگان نام برد که قدمتش به دوره نوسنگی می‌رسد. لباف خانیکی همچنین در ادامه گفت : تپه باستانی در اطراف دریاچه وجود دارد که به ادوار تاریخی باز می‌گردد. در این تپه و اطراف آن فسیل‌های فراوانی وجود دارد که علتی دیگر بر این قدمت است. وجود بنایی موسوم به گل‌بی‌بی در مجاورت دریاچه بزنگان دیگر نشان بر قدمت دریاچه بزنگان است. هر جا که با چنین بناهایی روبرو هستیم  که نام‌هایی نظیر بی‌بی، بانو و امثال این را دارد، بی شک این بنا‌ها به الهه ناهید نسبت داده می‌شود. و همین دلیلی دیگر بر این مهم است.

او در پایان با ابراز تاسف از تشکیک در قدمت دریاچه بزنگان و اشاره به عوامل خشکی آن، گفت: که شک کردن درباره قدمت این اثر طبیعی نادرست است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->